سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در انتخاب دوست، آزمودن را مقدّم دار ؛ زیراآزمودن، معیار جدا سازِ میان نیکان و بدان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
جوان و دین
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :1
کل بازدید :47333
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/1
4:24 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حکیمی فر[3]
متولد 1361 در بیجار روستای چپقلو / کارشناس رشته معارف / روزنامه نگار و خبر نگار باشگاه خبر نگاران جوان / گاهی اوقات تنها به این دلیل می نویسم ، تا دیگران را قابل تحمل تر کنم .وقایع عصر حاضر هریک به مثابه آزمایشی هستند که موجب سر افرازی یا سر شکستگی ما در مقابل آیندگان خواهند بود

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

مایه شادى و اندوه دلها 
دیگر ویژگى خاص آن حضرت ، این است که هم مایه شادمانى و روشنایى و سرور دل ماست و هم منشأ غم و اندوه قلبها.
توضیح بحث اینکه : از آنجایى که حسین علیه السلام از آغاز آفرینش نور وجودش تا دامنه قیامت و جهان آخرت ، به دلایلى که پیشتر اشاره رفت ، برانگیزاننده غم و اندوه ، در دلهاى با ایمان است و حتى در سراى آخرت که سراى غم و اندوه نیست همگان به یاد و نام و شهادت او سوگوارى مى کنند؛ به همین جهت خداوند از پرتو وجودش بهشت وحوریان بهشتى را آفرید تا همانگونه که سبب حزن و اندوه دلهاست ، باعث سرور و شادمانى قلبها نیز باشد.
در روایتى از پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله آورده اند که در این مورد فرمود:
(خداوند، پیش از آنکه آدم را پدید آورد مرا آفرید و على و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را.
ما را هنگامى آفرید که نه آسمان برافراشته بود و نه زمین گسترش یافته ، نه نورى بود و نه ظلمت و تاریکى ، نه خورشیدى آفریده بود و نه ماهى ، نه بهشتى و نه دوزخى .)
عبّاس پرسید: (آغاز آفرینش شما چگونه بود؟)
فرمود: (عموجان ! هنگامى که خداوند آفرینش ما را اراده فرمود به گفتارى سخن گفت و از آن نورى پدید آورد، آنگاه به سخنى دیگر تکلّم فرمود و از آن روحى پدیدآورد و پس از آن نور را به روح در آمیخت ومرا آفرید و به همین صورت ، على و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را .
ما او را هنگامى که ستایشى نبود، مى ستودیم و هنگامى که به تقدیسى امر نشده بود، تقدیس مى کردیم از آن پس که خداوند اراده آفرینش مخلوق خویش را کرد، نور مرا شکافت و از آن عرش را پدید آورد، با این بیان ، عرش از نور من است و نور من از خدا، روشن است که نور من از عرش برتر است .
سپس ، نور برادرم على علیه السلام را شکافت و فرشتگان را از نور او آفرید، پس فرشتگان از نور او هستند و او برتر از فرشتگان .
آنگاه نور دخترم فاطمه علیها السلام را شکافت و از نور او آسمانها و زمین را آفرید و او برتر از آسمانها و زمین است .
پس از آن نور فرزندم حسن را شکافت و از آن خورشید و ماه را آفرید، پس خورشید و ماه از نور حسن علیه السلام هستند و او برتر از خورشید و ماه .
آنگاه نور فرزندم حسین علیه السلام را شکافت و از آن بهشت و حوریان بهشتى را آفرید، پس بهشت و حوریان از نور فرزندم حسین هستند و او از نور خدا و برتر از بهشت و حوریان بهشتى است .)(98)
آرى ! از خصوصیّات حسین علیه السلام این است که نام و یاد و حقیقت و شهادت افتخار آفرینش ، هم حماسه ساز و غم انگیز است و هم مایه افتخار و شادمانى دلهاى باایمان .
و از شگفتیهاى این ویژگى آن حضرت اینکه ، بهشت و حوریان بهشتى که پرتوى از نور او و سمبل زیبایى و شادمانى اند، آنها نیز با یاد ونام و شهادت او، دچار غم و اندوه مى گردند و آن گرامى با اینکه برانگیزاننده افتخار و شادمانى است ، حماسه ساز و حزن انگیز نیز هست ؛ چرا که با نام و یاد شهادت او، بهشت گریست و حوریان در برترین جایگاهها، بر چهره خود زدند و سوگوار او شدند و از این شگفت تر اینکه آن حضرت همانطور که سبب اندوه بهشت گردید، شادمانى آن را نیز باعث شد، چرا که بهشت از پروردگارش خواست تا او را آراسته سازد و خداوند ارکان آن را به نور حسن و حسین علیهما السلام آراست و آنگاه بود که بهشت بسان عروسى که بر خود بنازد، بر خود بالید